zaterdag 10 augustus 2013

Even iets heel anders - Haken!

Hoi hoi,

Ik heb al eerder op dit blog wat haakprojectjes laten zien, maar
een echte fanatieke haakster was ik niet.
Nou dat is vanaf nu over! ;-) Afgelopen week heb ik samen 
met mijn oudste dochter Kaylee al aan de
uilentas gewerkt, waarvan het patroon te koop is 
Maar hoe meer je het internet ga afstruinen, hoe meer leuke
dingen te tegen kom. Al snel kwam het idee
om een sprei te haken voor op de camping, dus we moesten
op zoek naar een leuk patroon.
Ook dat was snel gevonden, op het gezellige blog van Karin
kwamen we een patroon van Granny Stripes tegen.
Nu zijn beide dochters helemaal weg van Pip studio dus de
sprei "moet" in die kleurtjes gehaakt worden.
Ik gebruik 100% katoen van Drops - Paris en werk
met haaknaald 5mm.
Inmiddels zijn er 5 kleuren gehaakt en ziet het er 
al heel vrolijk en fris uit.
Het is best een flink project en zal hier af en toe
de vorderingen laten zien ;-)


Update 11-08-'13 
De kleurnummers die ik heb gebruikt:
Olijfgroen (42), Pistache groen (39), Aqua blauw (10)
Licht aqua blauw (02),Rood (12), Cerise (06)
Roze (20), Wit (16)

Fijn weekend allemaal.

Liefs Hélène




6 opmerkingen:

Dina zei

wauh super kleuren ik ben ook op zoek met welke kleuren ik aan de slag zal gaan, zou je misschien de kleurnummers kunnen zeggen, want ik moet per internet bestellen en dat weet ik hoe de kleuren er in het echie uit zien. ik denk wit(16), licht turquase(2), Pink (6), pistache (39), legergroen (42), donker turquase (10 en dan nog roze en rood? kom ik een beetje in de buurt?

Antoinette Voorn zei

Ohhhh wat leuk ... mooie kleuren en patronen ... ik ga denk ik mijn moeder lief aankijken!

Gr Antoinette

Erica ♥ zei

Wat ziet dat er prachtig uit, echt
heel erg leuk ook om te doen, ik ben
er ook zo verslaafd aan, heerlijk
toch om te doen ☺

Groetjesss Erica ☼

Hanny zei

O Wat leuk, Pip heeft prachtige kleuren en nu jullie die gaan gebruiken zal het vast erg mooi worden, leuk hoor.
liefs Hanny♥
http://tierelantijntjes.blogspot.nl

Marian zei

Gezellige kleuren hoor en succes hiermee
Groetjes

stampingdutchgirl zei

Wat ontzettend gaaf Hélène, maar ook een enorm werk! Zoals je weet ben ik momenteel ook aan het haken, maar zulke grote dingen ga ik niet aan beginnen hoor!;-)
Succes ermee!
groetjes, Maaike