zaterdag 25 februari 2012

EKEF : 1 stempel, 2 kleurtechnieken

Hoi hoi, Vandaag ben ik samen met Aletta aan de beurt voor 1 stempel, 2 kleurtechnieken. Samen hebben we deze Tilda uitgekozen en de kleuren besproken. Om vervolgens  ieder met zijn eigen techniek de stempel in te kleuren. Aletta heeft dit met de Flexmarkers gedaan en ik ben met de distress inkt aan de gang gegaan.

Ik gebruik hiervoor Cotman 190grams aquarelpapier en kleur met Van Gogh penselen (syntetisch), nr 1 en nr 4.

 De volgende kleuren distress inkt (pads) heb ik gebruikt: - tattered rose (gezicht, armen, benen) - aged mahogany (wangen, bloem) - stormy sky (jurkje, strik) - antique linen (onderlaag haren, sokken) - vintage photo (haren, schoenen) - black soot (zolen schoenen) - peeled paint (bloemen steel) - musterd seet (bloemkern) - broken china (rondom afdrukje)

 Ik krijg vaak de vraag hoe ik mijn kleuren zo donker krijg, omdat distress ook heel flets kan zijn. Maar ik bouw mijn afdrukje op met lagen, en door steeds een nieuwe laag inkt aan te brengen wordt het afdrukje steeds donkerder en sprekender van kleur. Daarom werk ik ook graag met het Cotman aquarelpapier, want dit gaat niet rullen als het nat wordt en je erover heen blijft gaan.

Benieuwd naar het afdrukje van Aletta? Neem snel een kijkje op haar blog, om het mooie resultaat te zien. En wil je onze afdrukjes onder elkaar zien, kijk dan op het blog van Elke kaart een Feestje

Fijn weekend allemaal,

Liefs Hélène

7 opmerkingen:

marion zei

Ik vind het schitterend ingekleurd en normaal ben ik voor copics of flexmarkers, maar in dit geval vind ik dit werkje het mooist. Liefs, Marion

Ellen zei

Je hebt het afdrukje weer prachtig gekleurd Helene, ik vind jouw bruik van schaduw ontzettend mooi!
Groetjes Ellen

Aletta zei

Prachtig !!!!!
Zo mooi en warm van kleur.
Daar wordt vast en zeker een mooi kaartje mee gemaakt :)))

Groetjes Aletta

Henriëtte zei

Wat prachtig heb je dat weer ingekeurd met distress. Ik heb ook even op de site van EKEF gekeken, maar de jouwe vind ik de mooiste van de 2 omdat de kleuren er echt uit springen.

Groetjes Henriëtte

Marian zei

Vind het prachtig ingekleurd en dat met inkt heel knap werk
Groetjes

*mieke* zei

Schitterend kleurwerk Helene! Hele mooie diepe kleuren... Mooi om elke keer weer het verschil te zien!
Groetjes Mieke

marja zei

Schitterend ingekleurd Helene, fantastisch!!!!!!!!!

Lieve groetjes Marja.